با سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل؛ عملیات ناوگان خودرا با استفاده از یک راه حل نرم افزاری متمرکز، ساده کنید و زمان کار را به حداکثر برسانید و عملیات را بهبود بخشید. یک سامانه مدیریت ناوگان به شما این امکان را می‌دهد که هر جنبه‌ای در ناوگان خود را از تعمیر و نگهداری و بازرسی گرفته تا استفاده و میزان هزینه‌ها را ردیابی و شناسایی کنید.

 

با سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل؛ عملیات ناوگان خودرا با استفاده از یک راه حل نرم افزاری متمرکز، ساده کنید و زمان کار را به حداکثر برسانید و عملیات را بهبود بخشید. یک سامانه مدیریت ناوگان به شما این امکان را می‌دهد که هر جنبه‌ای در ناوگان خود را از تعمیر و نگهداری و بازرسی گرفته تا استفاده و میزان هزینه‌ها را ردیابی و شناسایی کنید.

انواع راهکارهای ارائه شده در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

مدیریت با ردیابی ناوگان به وسیله GPS

سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل باید وسایل نقلیه ناوگان شما را (در حالت ایده‌آل در زمان حال) با نقشه‌های مکان‌یابی، ردیابی و مدیریت کند تا به شما کمک شود به آنچه در جاده اتفاق می‌افتد مشرف باشید و منابع را به طور مؤثر مدیریت کنید.

ردیابی پیشرفته ناوگان به وسیله GPS، به شما این امکان را می‌دهد که به رانندگان خود دسترسی داشته باشید، زمان تحویل بار را با اعلان‌ها تنظیم کنید و با مشتریان به اشتراک بگذارید و تاریخچه کامل سفرهای رانندگان خود را مرور کنید.

مدیریت سوخت و سرعت ناوگان

آیا می دانید هزینه سوخت تجارت شما در هر ماه چقدر است؟ آیا باید تا این حد هزینه کنید یا ناوگان شما می‌تواند مصرف سوخت کمتری داشته باشد؟

میزان مصرف سوخت را می توان بیش از هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو کنترل کرد و بهترین سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل می‎تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل، باید گزارش‌هایی در مورد روند و مصرف سوخت، لیستی از رفتار رانندگانی که به استفاده ناکارآمد از سوخت دامن می‌زنند (مانند ترمز شدید) و موارد مشابه را ارائه دهد. 

این مطلب را هم بخوانید: نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل

کاربردهای استفاده از نرم افزارهای ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان

ارائه ویدئو ثبت وقایع در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

ارائه ویدئو می‌تواند نحوه عملکرد شما را تغییر دهد و از تجارت شما محافظت کند. نرم افزارهای ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان شما باید سیستم ضبط ثبت وقایع را ارائه دهد که داستان واقعی آنچه در ناوگان شما اتفاق می افتد را بیان کند. برخی از دوربین ها توانایی ضبط مداوم را دارند و می‌توانند حوادث خاص را بر اساس محرک‌هایی که شما تنظیم کرده‌اید(به عنوان مثال، برخورد یا سرعت غیرمجاز)، تجزیه و تحلیل کنند. سیستم ضبط ثبت وقایع، به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا عملکرد ناوگان خود را بهبود بخشند و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

برخی از فواید ارائه ویدیو ثبت وقایع در نرم افزارهای ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان

  • به وسیله ضبط ویدیویی ثبت وقایع، در زمان بروز یک حادثه می‌توانید بدانید که در آن زمان، بر وسیله نقلیه شما چه گذشته است.
  • ارائه شواهد محکم در برابر ادعاهای نادرست، که می‌تواند هزینه‌ها و جرایم قانونی شما را کاهش دهد.
  • استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی نمونه‌هایی از رفتارهای خطرناک راننده در هنگام رانندگی، که می‌تواند برای آموزش رانندگان دیگر استفاده شوند.

چگونه نرم افزار مدیریت ناوگان خوب و به روز بخرم؟

برای داشتن یک نرم افزار مدیریت ناوگان خوب و به روز، چندین فاکتور وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید بین گزینه‌های موجود اولویت بندی کنید، در این مقاله به برخی از مهم ترین نکلاتی که باید در نظر داشته باشید، پرداخته شده است.

امکانات در یک سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

برخی از دسته بندی‌های مورد تقاضا در انواع مختلف سیستم‌های مدیریت ناوگان وجود دارد که در بالا اشاره شد که شامل نرم افزار ردیابی GPS، مدیریت میزان مصرف سوخت و میزان سرعت است و ویژگی‌های محبوب بعدی  که در اکثر موارد ضروری نیز است؛ عبارتند از:

بهینه‌سازی مسیر در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

نرم‌افزار بهینه‌سازی مسیر به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد تا سفر بهینه را برای هر راننده تعریف کنند و زمان رانندگی در جاده را برای آن‌ها کاهش دهند و رانندگان محل‌های تحویل کالا را به راحتی شناسایی کنند.

اعلان های تشخیص فنی در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

 با یکپارچه سازی اعلان‌های کدهای عیبابی تشخیصی، رانندگان و مدیران ناوگان سریع‌تر از مشکلات مکانیکی آگاه می شوند. این ویژگی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا مشکلات جزئی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات مهم‌تر در جاده، به سرعت برطرف کنند.

اعلان زمان و میزان ساعت ماموریت هر راننده در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

 پیگیری ساعات رانندگی، دوره های استراحت و تعداد روزهای متوالی سپری شده راننده در جاده برای رعایت قوانین و کاهش خستگی که منجر به تصادفات می شود، امر ضروری است.

مسافت پیموده شده  در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

گزارش‌ها، اطلاعاتی را در مورد هر وسیله نقلیه و مسیر آن، از جمله محدودیت های روزانه رانندگی و مسافت پیموده شده غیرمجاز، ارائه می دهند که به مدیران امکان می دهد درآمد و هزینه هر کامیون را در هر کیلومتر تعیین کنند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خودرو در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

 با استفاده از سیستم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خودرو، مدیران ناوگان می توانند اعلان های خودکار را برای خدمات تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه مانند بازرسی لاستیک، تعویض روغن و بازرسی ترمز دریافت کنند.

مدیریت ریسک در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

 انواع ریسک از خطرات فیزیکی گرفته تا خطرات تجهیزات، خطرات انسانی، خطرات مسیر و موارد دیگر شناسایی میشود و به شما در بهبود ایمنی کلی ناوگان خود کمک می کند.

ایمنی ناوگان در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

استفاده از فناوری هوش مصنوعی (MV+AI) می‌تواند به شما کمک کند که رانندگان حواس‌پرت خود را شناسایی کنید.

هزینه های عملیاتی در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل

افزایش هزینه‌های عملیاتی مانند حقوق و بیمه به این معناست که مدیران برای کاهش ناکارآمدی‌ها و پیشبرد تجارتشان به درک کاملی از معیارهای استفاده شده در ناوگان خود نیاز دارند. این امر برای ناوگان‌ها در هر نوع و اندازه صادق است.

این مطلب را هم بخوانید: نیک آوازه؛ سامانه هوشمند مدیریت ناوگان و مدیریت توزیع

توجه یه این عوامل باعث می‌شود که استفاده از سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل پیشرفته به جای تجمل، یک ضرورت باشد. توجه داشته باشید که هر ناوگان با چالش‌های منحصر به فرد خود روبرو خواهد شد؛ با این حال، تا زمانی که راه‌ حل‌های نرم‌افزاری شما به درستی پیاده ‌سازی و برای بیزینس و عملیات شما بهینه شده باشند، بدون شک استفاده از نرم افزارهای ردیابی خودرو و مدیریت ناوگان در زمان و میزان هزینه تجارت شما صرفه‌جویی می‌کند.

منبع: نیک آوازه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: